18 February 2010

Cuti Raya Cina 2010

Salam,

Alhamdulillah, cuti lama sikit aku kali nih.. ada misi sebenarnya aku balik kampung kali nih.. Niat aku untuk mengembalikan kasih sayang & kepercayaan semua pada aku balik.. Alhamdulillah, berkat kesabaran semua berjalan lancar.. Habis aku amik hati keluarga mertua aku.. Keluarga aku macam biasa la, aku la hero depa, dulu, kini & selamanya..

So, balik kali nih, dari KL hari Jumaat lepas (sebab tak jadik gi Sarawak, Aufa demam) so bertolak la malam lepas Maghrib, sampai Taiping jam 2 pagi.. Mak aku sempat masak Ketiau goreng kegemaran aku tuh (terima kasih Mak).. Terus tidor pastu, bangun esok pagi, cadangnya nak ke bengkel keta (repair kat Taiping murah sikit), tapi mata ni macam tak mengizinkan aku untuk bukak (alasan jer tuh).. Natijahnya, tidor sampai tengahari.. Petang tu terus balik Selama..

Sampai Selama, makan Rojak Singapore yang sudah menjadik kemestian untuk aku beli kalo balik Taiping.. Malam tu lepak berborak jer.. Pagi Ahad aku tanya mertua aku nak jalan mana, sebab saja nak spent time ngan depa.. So sampaila kami sekeluarga ke Kulim ngan Pantai Merdeka, melawat sanak saudara.. Sampai umah still 2 pagi gak.. ngeh ngeh.. letih badan dan mata aku tolak tepi janji mertua aku heppi..

Isnin petang plak, aku ajak mertua aku kuar gi umah Maksu kat Bagan Serai ngan lajak ke Kuala Kurau.. Sampai umah around 1 am gak.. ngantuk toksah kata la, tapi aku puas hati.. Inilah mission aku balik kali nih.. Janji semua heppi..

Selasa petang aku balik Simpang umah mak ayah aku plak..Letih gak, tapi malam tuh aku gi gak umah Paklang aku sebab lama dah aku tak jenguk depa nih.. Ini la sahaja pakcik yang aku ada yang masih rapat ngan aku (sebenarnya baru jer rapat)..

Aufa...

Sekarang dah pandai merangkak, lajuuuuu tuhh.. kalah mat rempit.. habis satu umah dier dah tour sendirik, pandai lak naik turun tangga sendirik, tanpa segan silu, tanpa rasa takut.. hmmm, anak jantan la katakan.. Menjerit no 1 skang nih, ntah apa ntah yang nak disembangkan dan banyak plak cerita dier nak bagitau..

Rezeki...

Masa aku tengah menaip nih, Ilah ngandung lagik.. Anak ke-2 kami.. aku doa semoga semua berjalan lancar, ilah & baby aku sihat hendaknya..

Konflik diri aku masih ada lagik nih, aku ada solutions cumer tak tau biler nak buat.. Ya Allah berikan lah aku kekuatan untuk menempuh segala dugaanMu... Ameeennnn..

Stop dulu,

Adioz amigoz...

No comments: