18 June 2009

Selesai sudah...

Salam all, 

Aku tak pasti sama ada aku dah ceritakan tentang baby aku yang baru lahir.. Nama yang diberi ialah Mulhim Aufa Bin Mohamad Azuar, yang membawa maksud 'pemberi ilham yang setia'.  So pada waktu aku menulis ni, Aufa dah berusia 46 hari dah. Bermakna wife aku pun dah habis tempoh pantang dier. 

Hujung minggu lepas aku dah buat kenduri kesyukuran untuk Aufa dan sekali ngan kenduri arwah Nenda tersayang yang baru jer meninggal dunia.  So ayah aku decide untuk buat dua2 kenduri serentak senang nak uruskan. Nak dijadikan cerita, minggu tu aku kena pergi Kuantan ada event yang aku nak kena handle. Straight dari Kuantan aku drive balik KL then basuh baju kejap, then berkelana semula ke Taiping. Penat tok sah kira la, sampai sakit kaki aku dok tekan pedal minyak keta. Muahahah..

Sampai Taiping aku terus balik umah Ilah. Sampai jer kat umah, aku terus pergi kat Aufa, almaklumlah dah dekat 3 minggu (yang penuh dugaan) aku lalui seorang diri. Rindu aku kat Aufa hanya Allah jer yang tahu. So sampai jer aku terus gi terkam Aufa, main2 ngan dier jap. Dah tu perut baru terasa lapar, terus aku jamah apa yang mertua aku masak. Kebetulan Fakhri (adik Ilah) ada kat umah, dia buat ikan bakar, udang bakar & ayam bakar untuk makan tengahari tuh, so ader lebih memang simpan untuk aku kot, so aku bedal lah. 

Malam tu aku tidor awal sikit sebab aku letih sangat2. Malam tu aku bawak Aufa masuk dalam bilik kasi tidor ngan aku atas katil. Dah lama aku tak bau wangi baby (bau ni korang leh bau tau sebenarnya). Punya la nyenyak aku tidor malam tu sampai bini aku bangun dekat 5 kali nyusukan Aufa aku tak sedar. Yang aku sedar jam dah dekat kul 7 pagi dah masa tuh, sebab aku nak kena kemas barang2 nak gerak balik umah mak ayah aku plak. Sebenarnya, aku nak kena gerak pergi Bagan Serai, ada kenduri arwah yang keluarga Kelly buat. Lagipun semua yang akan ader kat sana banyak lagi yang tak jumper Aufa nih, so nak tak nak kena la pergi. Aku pikir nak kena balik umah mak ayah aku dulu sebab nak letakkan barang2 dalam keta ni kat umah dulu, takkan nak usung ke sana ke sini plak.

Nanti sambung...

No comments: